BILDER: FRÅN VALKENSWAARD MXGP-2013...

foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
 
 Bilder från Valkenswaard MxGp-2013.
 
Kolla in coola bilderna från Valkenswaard/Holland och MxGp.
Exklusivt för Mxwille är dessa otroligt snygga bilderna från Emma Kadestam/Absolut Mx.
"Dina bilder skulle platsa i vilken motocrosstidning som helst"
Hoppas du får ut dessa i minst tidningen Race?
(Tack så mycket Emma)
Emma är nere med sin familj i Belgien och brorsan David Kadestam på KTM 125/Uppsala Mk.
David som vann Mälarfräsen totalt 2012,första året i U125 klassen.
-Nu är det Gundersen läger i Belgien och dom passade på att åka på VM i Holland och tittade/fotade!
-Och det är flera från Uppsala Mk som är nere på tränings läger bla:Boberg,Wicksell m,m.
(mera bilder från Belgien kommer)
Läs om Resan Skrivet av Emma Kadestam ,Absolut Mx:

 Jag åkte ju som sagt dit med familjen och vi bodde på Zilvermeers camping så vi åkte på banorna mellan Holland och Belgien. Första dagarna var det bara träning och det var inte mer än att det var grymt coola banor sen kom vi till Måndagen, den man sett fram emot. VM i Valkenswaard som ligger i Holland. När vi kom dit på  morgonen var de fruset i marken och det var ganska kallt, mycket fukt i luften. Förarna körde sin träning i fleecejackor. Vid tio drog heaten igång, solen började komma fram och kameran hängde på axeln. Det var en riktigt spännade dag och till slut tror jag att jag hade kameran fastklistrad i ansiktet. Där nere verkar det som säkerheten är helt annorlunda jag kunde liksom fota fina bilder trots att jag stod utanför staketet. Det var riktgt häftig, gick dessutom runt i min väst som jag hade min logo på som Rofa gjort. Dagen rullade på och det var riktgt spännade vill inte avsölja för mycket för er som kanske vill se det med egna ögon på någon hemsida eller så. Men både Jeffery Herlings och Antonio Cairoli gjorde riktgt bra uppkörningar efter att ha lega långt bak i ledet, Herling var till och med lite kaxig när han drog upp fingret till föraren han körde om. 

 Dagarna efter blev det tränings fotografering med Team Gundersen som var där nere på läger. Vi hade inte så varma dagar utan tjockjackan åkte på, men vi fick ändå uppleva mycket. När vi var och tränade på Lommel kom Antonio Cairoli och tränade, det var ritkgt häftigt att gå ut och fota honom en vanlig tränings dag. Det måste va ännu coolare att köra med honom men kan man koncentrera sig? 

Dagen efter var vi på Genk och då kom det en hel del VM åkare så som Jeffery Herling som jag även fotades med, och Tommy Searle. Det var riktgt häftigt och jag önska att jag kunde stanna några dagar mer men så blev det inte!!

 
 
 
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam / inlägg:micke åkerlöf
text om resan:Emma Kadestam.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0