BILDER:DAVID KADESTAM PÅ EM ÄVENTYR...

foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam.
 
Det har varit ett par veckor i Europa och träning i Holland/Belgien för Uppsala Mk killarna-
David Kadestam,Jimmy Wicksell,Bröderna Boberg.
-Och det blev en avslutning på hela resan,med EM tävlingen i dagens MxGp Italien/Trentino.
Och jag gissar att det var för att lära känna banor och konkurrenter!
För killarna fick det tufft i Emx125 klassen,det var stenhårt i kvalen för både Wicksell och Kadestam.
Båda kvalar in i B-final tillslut,och Jimmy Wicksell lyckas bäst med en 10:e plats.
För David Kadestam så blir det en 27:e plats i B-finalen.
(Jag vet inte om båda är nöjda eller om målet var att komma till huvudracet?)
Men man måste ju prova på för att veta var man står i den tuffa klassen Emx125 i Europa!
Jag tror dock att vi får se mer av dessa killar i EM framöver.
För jag vet att dom kan köra riktigt fort här hemma i Sverige.
Vi lär få återkomma.
För en annan Svensk gick det desto bättre,Anton Lundgren blir total 2:a i Emx125,Respekt!!
 
 
 
foto:Absolut Mx/Emma Kadestam/inlägg:micke åkerlöf
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0