BILD: KAN BLI FÖR MYCKET AV DET GODA...

foto:micke åkerlöf
 
 
Motocross 7 dagar i veckan...ska man ha det så?
Så här skulle Wille och mitt motocross schema sett ut om vi skulle ha "mörsatpå"!
Lördag: Crossträning Kanikebol
Söndag: ledig
Måndag: crosskolan
Tisdag: Cross öppning Rörken
Onsdag: Medlemsmöte Rörken
Torsdag: Crossträning Kanikebol
Fredag-söndag: Motocross SM Finspång.
 
Istället blev det mera humant och trivsamt!
Lördag: Crossträning Kanikebol
Söndag: ledig
Måndag: ledig
Tisdag: Öppning Rörken
Onsdag: ledig
Torsdag: Cross träning Kanikebol
Fred-Söndag: Motocross SM Finspång
 
Det ska vara kul med Motocross!
Det sista schemat är något som jag måste välja för att hela familjen och jag själv ska trivas!
Man kan inte "köra på" som det varit sista tiden med stulna crossar och Wille som fick ett akut hjärtfel i år!
Vi har gått igenom mycket tragik sista året och JA det har tagit på krafterna jag lovar.
( sist nu så var det en SM åkare som gått igenom ngt liknande som slutade tvärt och "gick in i väggen")
Man orkar helt enkelt inte ha motocross 24 timmar om dygnet som många tror!!!
Jag prioriterar familjen och att ha kul på crossbanan och INGA KRAV !
 Det är lika för Wille INGA KRAV utan att ha riktigt kul när han tränar!
-Och jag kan säga att Wille har riktigt kul det syns när han åker motocross.
-Tyvärr så har många svårt att acceptera mitt val att ta det lungare nu...vilket är synd!
Jag kan inte och vill inte vara på allt =varje möte eller jobbardagar på Rörken + att Wille ska träna själv!
Det är ohållbart för min egen del och för min familj.
För min tanke med Motocrossen är att dom ska väl hålla på i minst 10år till och inte Elitsatsa nu som 7-12 år?
(Jag personligen tror att dessa barn som Elitsatsar nu slutar mycket tidigare än att ha långsiktig plan.)
Vill man göra det, Ok!...men låt andra tänka annorlunda med sitt eget barn om man vill!
Hoppas att det är någon som förstår nu när jag skriver ner dessa rader här på Mxwille.
Det var bara det jag ville framföra.
 
Mvh/Micke
 
ps.Wille premiär åkte i går med höghjul på sin 85:a gick bra!
 
 
foto/inlägg:micke åkerlöf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0