BILDER: NU ÄRE MOTORSPORT IGEN...

foto:Micke Åkerlöf  fr Midnattsolsrallyt-14,Sören Olsson.
Det har varit en del Rally i år!
Nu har det varit helt lugnt här på Mxwille läänngge!!
På motocrossidan är det helt lugnt med åkning Wille har bara tränat 2 gånger i år och nya hojjen-
som köptes 2013 har bara gått 36 timmar!?
Jag, med samråd av Wille har tagit time-out på obestämd tid.
Varför då kan många undra...dom nära och kära vet hur tufft vi haft det sista tiden och har fortfarande!
Har inte haft lust till varken att åka på träning, titta på nätet eller tidningar om motocross eller enduro.
Ska vara ärlig och säga att jag inte haft koll alls på någon i klubben Uppsala Mk.
Det enda jag följt lite är utomhus säsongen i USA,( Noren)
foto: Micke Åkerlöf, hela Team OMS efter målgång på MSR.
På bild uppe vä: Erik Davidsson, Sören Olsson.
Nere vä: Micke Åhman, Micke Åkerlöf, Martin Holmgren, Christer Åkerman.
 
Så det blev till att damma av Rally licensen igen efter dryga 6 långa år?
Började med att åka rallysprint med Sören Olsson i maj.
Sedan fick jag frågan om att vara co-driver till Sören Olsson igen i Midnattssolsrallyt.
(4 långa dagar och 100 mil?)
Tyckte väl själv att den utmaningen var i det värsta slaget efter sådan lång frånvaro från rally!
Men åkte med och servade istället, och det var en häftig och enormt rolig upplevelse kan jag lova.
Sedan fick jag ny förfrågan av Sören att åka A.R.C rallyt i Almunge (aug)som är en stor klassisk tävling.
Enormt kul och det gick bra med Toyota Celican 7:a med över 70 bilar i klassen.
Nu var man ju taggad igen med rally!!
foto:Micke Åkerlöf
 
Fick en del förfrågningar att åka med som co-driver med olika förare under sommaren,-
det inte lätt att bara kasta sig in i en rallybil med okända förare.
Efter så långt uppehåll som jag haft.
Så jag tackade nej het enkelt!
Men nya utmaningar stod på tur:
Uppehåll på dryga månaden och nu blev det till att försöka fokusera på noter och ny utmaning!
Rally Uppsala och SM final i Rally och på "hemma plan".
30 mil totalt varav 9 mil special sträckor,Jisses vad har jag tackat ja till...
 
(fortsättning kommer med ett helt inlägg om Rally Uppsala.)
 
 
 
foto/inlägg:Micke Åkerlöf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0